قانون ترخيص السيارات الكهربائية في مصر

قانون ترخيص السيارات الكهربائية في مصر
all english artical in end
الآن .. قانون ترخيص السيارات الكهربائية
أعلنت الإدارة العامة للمرور والتابعة لوزارة الداخلية المصرية عن إصدار قانون جديد خاص بترخيص السيارات الكهربائية في مصر خلال 30 يوماً . وأكد أحد المصادر المسئولة بالإدارة على أن هذا القانون ، سيختص بتحديد الرسوم المالية والضرائب التي سيتم تطبيقها على هذه الفئة من السيارات في مصر . وأوضح أن عن اجراءات تراخيص السيارات الكهربائية ، لن تختلف عن إجراءات ترخيص السيارات العادية ، مؤكداً على أن القيمة الضربيبة للسيارات الكهربائية ستكون أقل من القيمة الضريبية للسيارات التى تعمل بالوقود.
والجدير بالذكر أنه كان يتم التعامل مع السيارة الكهربائية بمعادلة حسابية لإيجاد المكافئ لها في الوقود والترخيص على هذا الأساس.
وتم إيقاف التراخيص لفترة و من ثم فتح الترخيص مؤقتاً بارقام مؤقته حتى صدور هذا القانون ولائحته التنفيذية.
Now.. the electric vehicle licensing law
The General Directorate of Traffic, which is affiliated with the Egyptian Ministry of Interior, announced the issuance of a new law for licensing electric cars in Egypt within 30 days. One of the responsible sources in the administration confirmed that this law will be concerned with determining the financial fees and taxes that will be applied to this category of cars in Egypt. He explained that the procedures for licensing electric cars will not differ from the procedures for licensing ordinary cars, stressing that the tax value of electric cars will be less than the tax value of cars that run on fuel.
It is worth noting that the electric car was treated with a mathematical formula to find its equivalent in fuel and licensing on this basis.
The licenses were suspended for a period and then the license was temporarily opened with temporary numbers until the issuance of this law and its executive regulations.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Top